Dit vindt Gerrie
 
Wat hebben Lonsdale-jongeren en breezersletjes gemeen?
Rechts extremisten die Lonsdale dragen, ‘Breezersletjes’ en kleding met ‘88’ erop dat door neo-nazi’s gedragen wordt. Met lede ogen zie je aan: je merk verkoopt goed, maar aan een andere groep dan bedacht.
 
Blokker. Een zoektocht naar merkidentiteit
Wat als jouw merk hét praktijkvoorbeeld van hoe communicatie niet moet wordt genoemd? En wat als dit niet van tijdelijke aard is, maar jarenlang voortduurt?
 
Waarom ‘gewoon goed’, gewoon niet goed genoeg is
Wie kent de reclame van Klaverblad niet? Jarenlang maakt Klaverblad reclame met ‘gewoon goede verzekeringen’ als boodschap. Want ‘als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder’. Ik durf echter te stellen dat dit niet waar is.
 
Wat is merkstrategie?
Tegenwoordig hoor je het veel om je heen: ga op zoek naar je why, ontdek je merk-DNA of brand positioning. Er zijn veel termen om te omschrijven waar het kort gezegd op neerkomt: wat maakt jouw bedrijf onderscheidend?
 
Confused? Ik wel!
Snickers vind ik een sterk merk. Herkenbaar, stabiel en bekend. En toch verwarde deze verpakking mij en begon ik te twijfelen: als je als merk je doelgroep verwart door dit te doen, ben je dan wel een sterk merk?