Herontdek de merkidentiteit van jouw bedrijf
De start: herontdekken
Het bepalen van een merkidentiteit gaat in twee stappen: herontdekken en merkstrategie. Het herontdekken vindt plaats tijdens een praktische workshop van een dagdeel. Ieder bedrijf is anders, heeft zijn eigen kenmerken, cultuur en gewoontes. Kortom, ieder bedrijf heeft een unieke merkidentiteit. Geschiedenis, kerncompetenties en bindende factor tussen collega's worden onder andere besproken. Idealiter spreken we ook een aantal klanten, het liefst 'fans' van het bedrijf, zodat er een totaalbeeld ontstaat.
Na deze sessie gaat Gerrie aan de slag met een artdirector. Samen ontwikkelen zij het concept voor de merkstrategie.
Het resultaat: vernieuwde merkstrategie
Het concept is een presentatie waarin uitleg wordt gegeven aan de nieuwe merkstrategie. Dit concept is een vernieuwing van de merkidentiteit en merkstrategie van het bedrijf. Het is altijd een herkenning van wat er in de sessie is gezegd, aangescherpt naar een uitstraling die bij het bedrijf past. Deze merkstrategie kan vervolgens geïmplementeerd worden in de uitvoer zodat de herkenbaarheid gewaarborgd is.
Van merkidentiteit naar klantbeleving
Wat heb je aan een merkidentiteit die niemand kent? Niks, inderdaad. Daarom is het vaststellen van de merkidentiteit de basis. De kunst is om vervolgens de uitkomst, jouw merkidentiteit, door te vertalen in alle klantcontactmomenten. Daarvoor brengt Gerrie de customer journey in kaart waarna bestaande klantcontactmomenten verbeterd worden en zelfs nieuwe contactmomenten bedacht worden. Hierdoor ontstaat een klantbeleving die perfect bij jouw bedrijf past, omdat alle contactmomenten gebaseerd zijn op de merkidentiteit van jouw bedrijf. Dit leidt tot herkenbaarheid, maar belangrijker nog, tot loyale klanten.