Customer journey

Het is makkelijk om te doen wat je altijd deed

Als je klanten wilt die écht bij je passen, is alleen merkidentiteit bepalen te weinig om resultaat te halen. Het beeld dat een klant bij jouw merk heeft, zit hem in de ervaring die jouw klant in zijn contactmomenten heeft. Tijd om aan de slag te gaan!

Trek klanten aan die bij je passen

Met klanten die bij je passen ontstaan er mooie samenwerkingen, wordt het proces uitdagend en het resultaat beter.  Ieder contactmoment is belangrijk voor het beeld dat je daarmee schept in iemands hoofd. Je wilt dat dit beeld aansluit bij jouw merkidentiteit, zodat je ook klanten aantrekt die bij jouw merk passen. Daarvoor moet jouw uitstraling eenduidig zijn, van het eerste contactmoment via bijvoorbeeld de website, tot het sturen van de factuur. Kortom, het is belangrijk dat jouw merkidentiteit in de complete customer journey wordt geïntegreerd. 

Klantcontact met impact

Hoe gaaf is het wanneer een klant de merkidentiteit van jouw merk in ieder contactmoment ervaart?! Tijdens de customer journey sessie optimaliseert Gerrie jouw klantcontactmomenten. Bij het finetunen van de klantcontactmomenten is jouw merkidentiteit uiteraard leidend. Gerrie bespreekt welke contactmomenten er nu zijn en interviewt jouw klanten om te kijken hoe zij deze momenten ervaren. Vervolgens worden deze bestaande momenten verbeterd en worden nieuwe klantcontactmomenten ontwikkeld. Het is niet alleen de ideale manier om je merkidentiteit overal te integreren, maar ook de perfecte kans om cross-sell mogelijkheden inzichtelijk te maken. De klantcontactmomenten worden vervolgens doorvertaald in een visuele customer journey. Dit is een grafisch ontwerp waarin duidelijk weergegeven wordt welke fases een klant doorloopt, welke contactmomenten hij heeft en hoe deze verbeterd kunnen worden. Kortom, een mooie reminder om er elke dag mee aan de slag te gaan.